Pesan Skiper Pengakap



Nah mungkin seluruh pramuka di Indonesia dan ditarakan bertanya-tanya bener kah kami ikut jambore cabang Nunukan III, nah ini coment dari Skiper (PEMBINA) dari pengakap Malaysia. So Katong Baca Sendiri yo, Ngana mau Tulis Berita yang laen




Pimpinan Kontingen Pengakap Malaysia "SKIPPER ARBIN BIN SETTA"

TERIMA KASIH KERANA SUDI UNTUK DI KOMEN....
SECARA JUJURNYA GUDEP ANDA DI NATARA YANG MENONJOL (MENYERLAH) SEMASA DI JAMCAB. BANYAK IDEA DAN PERSEMBAHAN YANG UNIK DAN MENARIK SERTA KREATIF.
CUMA SAYA NGGAK FAHAM KENAPA MESTI MAU DIPERBETULKAN KEHADIRAN DI JAMCAB....KERNA TANGGUNG ONGKOS SENDIRI YA. KALAU BISA BIAR KITA PUNYA [ASUKAN SNETIASA DIDOKONG OLEH PIHAK ATASAN BARU KITA SENANG BEKERJA....CUMA MUNGKIN PIHAK KWARCAB TARAKAN TIDAK MEMBERI DOKONGAN GITU....
TAPI APA PUN SENTIASA BEKERJA DENGAN PENUH IKHLAS DAN ISTIQOMAH...BARU KUMPULAN KITA AKAN SENTIASA YANG TERBAIK....




Skiper RYAN (Andalan Pembina Malaysia )

Sejujurnya saya merasa amat kagum dan bangga melihat anak-anak Pramuka Gudep Diponogoro begitu bersemangat dan senantiasa bersedia.
SAYA SUKA CARA ANDA MENDIDIK ANAK-ANAK PRAMUKA DENGAN PELBAGAI ILMU DAN KEMAHIRAN...KITA BISA LIHAT HASILNYA SEMASA DI JAMCAB KEMARIN...TERIMA KASIH.
Kesungguhan mereka dalam menjalankan kegiatan serta mempersembahkan bakat dan budaya menjadi sesuatu yang harus dicontohi oleh anak2 Pramuka atau Pengakap.
Saya sering memperkatakan kepada ahli2 Pengakap yang turut melihat aksi dan kesungguhan anak2 Pramuka Gudep Diponogoro agar mencontohi semangat yang ditunjukkan.Cuma saya merasa sayang kerana kesempatan untuk anak2 Pramuka Gudep Diponogoro untuk bermesra bersama anak2 Pengakap agak terbatas.
Mungkin kesibukan acara dan kegiatan menyebabkan pertukaran idea menjadi sukar untuk dijalankan.harapan saya, hubungan yang sudah terjalin antara anak2 pramuka gudep diponogoro dan pengakap dapat dilanjutkan lagi dengan acara2 yang bisa dianjurkan bersama atau melalui jemputan antara satu sama lain.



boleh bah... hehehe
actually kakak x pasti apa maksud GUDEP tapi kalau maksudnya kumpulan@group Erik.... ya kakak memang suka sngt dgn anak didik erik...bdk2 tu ceria n epi always.... tiap ms ada aja lagunya mcm sebatik juga..tp yg akak sngt minat adalah tarian mereka... erm erik punya teman pembina yg perempuan tu pun comellah...salam sm dia ya.... she's very sporting....mcm erik n teman2 yg lain.... good luck ya erik.... ;p

Share this article :
Komentar Anda
 
Copyright © 2013 Official Site Diponegorojaya - All Right Reserved
Template Modified & Design By Aditya-Web.com | Proudly Powered By Blogger